Mercedes 230

Ik kreeg een mailtje van iemand die een “aantal roest” gaatjes had in de wielkast van zijn oldtimer.
Uit de mails die volgde, werd mij duidelijk dat de man behoorlijk gefrustreerd was en nodig een goede lasser nodig had.
Wat was het geval, de eigenaar had de oldtimer toevertrouwd aan een “gerenomeerd” bedrijf dat plaatwerken, lassen en spuiten deed.
Dit bedrijf zou 2 wielkasten repareren en vervolgens de wielranden spuiten.
Wat de eigenaar vervolgens terug kreeg is dit :

U snapt de reactie.
Dit laswerk lijkt echt nergens op, dit is puur pleisterwerk van iemand die het lassen niet begrijpt en zeker niet respecteert.
Dit is werk van iemand die mensen oplicht en nog voor een flink bedrag ook.
Het is absolut niet apk waardig ook drindt door de openingen vocht naar binnen waardoor je over een jaar of 2 met een nog veel groter probleem zit.
Na het zien van deze foto heb ik de man een bedrag geboden om dit te komen opknappen en gevraagd wat hij voor dit prutswerk betaald had.
De mail die volgde was vreugdevol, het was duidelijk waarom, mijn prijs was 3,5 keer lager dan de prijs die was betaald voor het prutswerk uitgevoerd door het “gerenomeerde” bedrijf.
Hieronder is te zien hoe ik e.e.a. weer aardig heb kunnen herstellen.

Al het “gebakken” werk heb ik eruit geslepen toen bleek dat er gewoon rechtstreeks op roest was gelast!
Ongelooflijk, ik heb nog nooit zulk prutswerk gezien!.

Vervolgens heb ik overal nieuwe stukken ingelast en alles netjes afgeslepen.

De andere wielkast was iets minder erg er aan toe, maar ook die heb ik toch ook maar even onder handen genomen.
De eigenaar was dol gelukkig en vertelde me dat hij me zeker zou aanraden aan iedereen van zijn mercedes oldtimer club!
Weer iemand gelukkig gemaakt, geweldig toch!
Nu moet de eigenaar alleen nog een goede spuiter vinden, ook dat leek namelijk nergens op, druipers en ook nog in de verkeerde kleur!