Piper Thomahawk flaphandle

Wederom een Piper Thomahawk, een redelijk oudje van ruim 30 jaar.
De klant (een vliegtuigonderhoud bedrijf) was bij groot onderhoud van deze kist een bijna afgebroken flap handle tegen gekomen.
Nieuw niet meer te krijgen en tweedehands erg schaars, repareren leek daarom de juiste oplossing en zo kwamen ze bij ons uit.

We hebben de hendel gedemonteerd en het verwrongen metaal verwijderd, de scheurtjes en ontbrekende delen hebben we heel fijn gelast met de Tig methode, het materiaal van de hendel is slechts een mm dik.

In dit geval betreft het chroom-molybdeen 4130 staal.
Het lassen van dit materiaal vereist veel materiaal kennis, speciale apparatuur en een speciale lastechniek.
Bovendien mag je in de luchtvaart niet zomaar lassen, enkel met EASA/ILT Part145 certificering of FAA license (voor Amerikaanse toestellen).

(In verband met de privacy is het Vliegtuigregistratienummer verwijderd)